Vyrábíme ocelové konstrukce až do třídy provedení EXC3 dle ČSN EN 1090.
Konstrukce dodáváme nejen na český trh, ale také do zahraničí. Naše dlouholeté zkušenosti a výrobní kapacity nám umožňují vyrábět rozměrné a technicky náročné konstrukce respektující zadání zákazníka.
Pravidelně úspěšně procházíme dodavatelskými audity společností jako jsou Metrostav či Österreichische Bundesbahnen.
Povrch uhlíkových ocelí je před zpracováním tryskán v moderním průběžném tryskacím zařízení. Poté je materiál dělen na dvou řezacích centrech s maximálním průměrem řezaného materiálu 600 mm. Příprava pokračuje na ohraňovacích a děrovacích strojích.
Složité tvary jsou zhotoveny na našem plazmovém pálicím centru se zdrojem Hypertherm. Jsme schopni vypálit uhlíkovou ocel do tloušťky 34 mm a nerez do 18 mm. Větší tloušťky řešíme kooperačně s osvědčenými partnery.
Svařování je zajištěné svářečským personálem certifikovaným podle ČSN EN ISO 9606-1. Proces svařování je certifikován dle ČSN EN ISO 3834-2 a je dozorován interním svářečským inženýrem. Svařování probíhá dle schválených WPQR resp. WPS pro metody 131, 135, 141 a 111 pro uhlíkové i nerezové oceli.
Abadia má zavedený certifikovaný systém kontroly a zkoušek, který je dozorovaný interním manažerem kvality s oprávněním dle ČSN EN ISO 9712.
Zkoušky kvality probíhají podle schváleného kontrolního plánu a zahrnují rozměrové zkoušky v různých stupních výroby, vizuální a penetrační zkoušky svarů. Kde je to nezbytné, jsou doplněny ultrazvukovými zkouškami, zkouškou magnetické práškové metody nebo rentgenovými zkouškami.
Výrobky jsou ošetřovány rozličnými povrchovými úpravami. V naší společnosti máme vlastní "mokrou" lakovnu. Velká část produkce je žárově zinkována. Tento proces je zajišťován naším dlouhodobým partnerem, společností Wiegel. Mezi další možnosti povrchových úprav patří metalizace či práškové lakování.
Naše výrobky jsou dodávány doslova do celého světa. Vlastníme dvě nákladní vozidla s nosností do 7,5 tuny a spolu s našimi partnery dokážeme zajistit dopravu přesahující tuto hranici. Pro dodávku výrobků na jiné kontinenty využíváme námořní kontejnerovou dopravu.
EN 1090 je evropská norma týkající se výroby a kontroly ocelových a hliníkových konstrukcí. Tato norma je rozdělena do tří částí: EN 1090-1 (požadavky na hodnocení shody), EN 1090-2 (technické požadavky na ocelové konstrukce) a EN 1090-3 (technické požadavky na hliníkové konstrukce). V EN 1090-2 a EN 1090-3 jsou konstrukce rozděleny do čtyř tříd provedení (EXC): EXC1, EXC2, EXC3 a EXC4. Tyto třídy reflektují složitost, rozměry a zátěž konstrukce, stejně jako úroveň kontroly kvality a dozoru výroby.
Rozdíly mezi EXC2 a EXC3 jsou následující:
Vzhledem k vyšším požadavkům na kontrolu kvality, dozor, svařování, dokumentaci a certifikaci je výroba a realizace konstrukcí třídy EXC3 náročnější a často dražší než v případě konstrukcí třídy EXC2. Nicméně tyto zvýšené požadavky mají za cíl zajistit vyšší úroveň bezpečnosti a spolehlivosti konstrukcí, které jsou kritické pro jejich dlouhodobou stabilitu a životnost.